بررسی و ترجمه پتنت : Document scoring based on link-based criteria
بررسی و ترجمه پتنت :
Document scoring based on link-based criteria
بررسی پتنت مربوط به اختصاص امتیاز به یک سند بر اساس محتوا و لینک
محتوای وب سایتتون رو چه زمانی بروز رسانی میکنید؟
محتوای وب سایتتون در هر زمان چقدر بروز رسانی میکنید؟
با محتوای قدیمیتون چطور برخورد می کنید؟
چرا بعضی محتوا ها از گوگل حذف می شوند؟
و کلی سوال دیگه که جوابش تو این پتنت هست.
دانلود pdf پتنت Document scoring based on link-based criteria
در این پتنت افزایش و کاهش امتیاز یک سند از چند جهت بررسی شده
1- محتوا (این پست فقط مربوط به این موضوع هست)
2- ترافیک
3- رفتار کاربر
4- لینک
5- موارد مربوط به دامنه
6- انکرتکست
تعاریف :
سند : هر صفحه , مدیا , داکیومنت و...
کوئری : عبارت جستجو شده توسط کاربر
محتوا :
1- بروز رسانی یک سند هم در یک محدوده زمانی بررسی میشه و هم این محدوده با محدوده زمانی های قبلی مقابسه خواهد شد
فرمول محاسبه اپدیت سند :
U=f(UF,UA)
U=update , f=function , UF = update frequency , UA = update amount
- توضیح f درواقع اشاره داره به یک فانکشن که محاسبه میکنه جمع یا جمع وزنی
- توضیح UF اشاره میکنه به اینکه سند چند وقت یکبار اپدیت میشه
- توضیح UA اشاره داره به تعداد کل اپدیت های یک سند
مثال : اگر در یک روز کل محتوا رو بصورت کلی اپدیت کنید خوبه ولی بهتره اگر روزی یک خط از محتوا را بروز رسانی میکنید در هفته 7 خط تغییر ایجاد کردید ,بهتره ماه بعد در یک هفته 8 خط رو تغییر بدید
نکته: صفحاتی که تغییرات بیشتری دارند امتیاز بیشتری میگیرند نسب به صفحاتی که اپدیت کمتری دارند حتی اگر تغییرات بسیار زیاد باشد
2- اگر سندی در کوئری قرار بگیرد که ارتباطی با اون کوئری ندارد به عنوان اسپم شناخته می شود
3- در زمان ثبت تغییرات موتور جستجو اگر فضای کافی برای ذخیره بروی دیسک یا حافظه نداشته باشد مقداری از سند که برایش مهم هست را ذخیره کرده
4- یا در بعضی شرایظ یک هش شباهت ذخیره میکند برای تشخصی تکراری بودن محتوا
5- ممکن است در نتایج یک کوئری همه اسناد اخرین بار تغییر کرده باشند در این صورت میانگین تغییرات را تعیین می کند و امتیاز میدهد
فرمول = تاریخ اخرین تغییر – میانکین تاریخ تغییرات
6- بعضی کوئری ها همیشه ثابت هستن مانند قهرمان تنیس جهان , ولی سند ها اپدیت میشن و امتیاز میگیرند
7- گوگل اگر تشخیص بده یک محتوا کهنه شده مخصوصا در کوِئری های خاص (اموزش یک تکنیک سئو) اون سند رو با یک سند جدید تر جایگزین میکنه تحلیلش اینه که این سند منسوخ شده
راه های تشخیص محتوای قدیمی از دید گوگل :
1- پس از مدتی دیگه لینکی به اون محتوا داده نمیشه (به محتوای قدیمیتون لینک بدید)
2- محتوا دیگه اپدیت نمیشه
3- کاربر مقدار کمی وقت صرف اون سند میکنه و به سرعت به صفحه بعد میره
4- ساختار وب سایت اگر درست نباشه می تونه بعد از مدتی محتواتون دیگه لینکی دریاف نکنند ( چند وقت پیش یکی از همکاران شاکی بود از اینکه رپرتاژ ها در بعضی از خبرگزاری های بزرگ از گوگل حذف می شند بعد بررسی متوجه شدن ساختار ارشیو به درستی ایجاد نشده)
5- تعداد لینک های شکسته شده در محدوده زمانی های محتلف ( مانند توضیح در بالا) در واقع گوگل اینطور در نظر میگیره که حتما سند بهتر از این وجود داشته و لینک ها به سمت سند جدید رفته
6- افزایش تولید سند در موضوعات متنوع, بصورتی که یک سند خاص با مجموعه ای از یک یا چند موضوع در یک دوره زمانی ثابت را در نظر بگیرید سپس یک رشد در موضوعات متعدد که باعث بشه موضوع اصلی سند ناپدید بشه باعث کاهش امتیاز خواهد شد.
دانلود pdf پتنت Document scoring based on link-based criteria